تاریخ : دو شنبه 26 فروردين 1398
نویسنده : سهند فرهادی

بسیاری از مردم از پوست خشک در پا رنج می برند. بر خلاف سایر قسمتهای بدن ما، پوستی که در پای ما وجود دارد، به طور طبیعی خشک شده است، زیرا هیچ غدد چربی در این ناحیه وجود ندارد، بنابراین پوست زیرین پا برای حفظ رطوبت کافی به هزاران غده عرق وابسته است تا مرطوب شوند.

پدی پا


پاشنه های ترک خورده پا، زبری زانو و آرنج  می تواند به دلایل مختلف ایجاد شود، عدم رطوبت کافی برای پوشیدن کفش در طول روز، اضافه وزن، فشار بر روی سطح پوست، کمبود ویتامین ها، و دیگر عوامل باعث بوجود آمدن سلول های مرده و آسیب دیده پوستی می شود. اگر متوجه این علائم مانند پوسته پوسته شدن  در اطراف پاشنه پا و یا ترک پوستی شده اید، دانستن و درک شرایط می تواند به شما در رفع و بروز این مشکل کمک کند.

آلودگی کف پا، نور خورشید و خشکی پوست بر اثر تغییرات آب و هوایی باعث ایجاد ترک های کف پا میشوند. اگر عادت به پوشیدن کفشهای باز داشته باشید قرار گرفتن در معرض هوا و نور خورشید ھم باعث تغییر رنگ آن می شود و ھم خشکی و ترک های پوستی را بیشتر میکند.

ژل کف پا

برای مراقبت از پا باید مراقبت های پوستی را طبق اصول انجام دهید.  


شستشوی روزانه

ھر روز بعد از برگشتن به خانه پاھا را بشویید و مرطوب کنید. درست زمانی که به خانه بر میگردید این کار را بکنید تا آلودگی ھا را سریعتر پاک کنید. استفاده از نرم کننده ها برای پیشگیری از خشکی پوست کف پا ضروری است. اگر اکنون کف پایتان پر از ترک است به جای یک نرم کننده معمولی از کرم های  ویژه برطرف کننده ترک پا استفاده کنید. فقط کافی است بعد از شستشوی روزانه یک لایه از کرم ضد ترک را به کف پا بمالید و آن را ماساژ دهید تا جذب پوست گردد. اگر همین روش ساده را تکرار کنید به مرور ترک های  پا کم می شوند و نرمی پوست کف پا احیا می شود.

شستشوی روزانه

ژل قبل از خواب

استفاده از ژل لایه بردار قوی کف پا و دارای اسکراب قبل از خواب نیز برای درمان ترک ها و مراقبت های پوستی بسیار موثر است. اگر پاشنه و کف انگشتان پا خشک و ترک خورده است استفاده از لایه بردار پا برای درمان زودتر بسیار مفید است. یک لایه از ژل را به کف پا بمالید و جوراب بپوشید تا پا را از باکتریھای محیطی دور نگه دارید.

ژل نرم کننده کف پا
پدیکور یک توصیه ضروری

بسیاری از افراد گمان میکنند استفاده از پدیکور فقط برای یک بار در ماه کافی است. اما این طور نیست. اگر کف پای شما دائم ترک می خورد برای رطوبت رسانی به پوست شما نیاز به دو بار پدیکور در ماه دارید. برای انجام پدیکور می توانید از شکلات و آلوئه-ورا نیز استفاده کنید. اگر انجام پدیکور در آرایشگاه برای شما ھزینه بر است میتوانید این کار را به روش ساده تری در خانه انجام بدهید.


توصیه های ساده

در خانه بویژه در فصل های  سرد جوراب بپوشید.
بدون دمپایی در خانه راه نروید. دمپایی مناسب بپوشید. یکی از عوامل ایجاد ترک های کف پا راه رفتن بدون استفاده از دمپایی یا استفاده از دمپایی پلاستیکی است.
جوراب تمیز بپوشید و مراقب آلودگی های کفش ھم باشید. کفشی که بیش از یک سال آن را پوشیده اید هرچند که ممکن است خوب کار کند اما بدون شک محیطی بسیار آلوده دارد که باعث ایجاد ترک پا می شود.
کفش مناسب و با کیفیت بپوشید تا کف پا دچار ساییدگی نشود. ھرچقدر ھم که شما پا را با محصولات بهداشتی نرم نگه دارید با وجود استفاده از کفش های  نامناسب باز ھم باعث ایجاد خشکی و ترک پوست پا میشوید.


زیبایی پا



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید