تاریخ : سه شنبه 7 خرداد 1398
نویسنده : سهند فرهادی

شامپو ضد شوره

یکی از معضلاتی که ممکن است برای هر کس پیش بیاید و باعث نارحتی خود فرد و اطرافیانش شود، شوره سر یا به عبارتی پوست اندازی پوست سر می باشد که به شکل پوسته های کوچک و بزرگ در لابلای موها و اطراف گردن و لباسها  نمایان می شود که این حالت می تواند بسیارآزاردهنده باشد به طوری که هر کس به فکر خلاصی از این مشکل بر می آید و همانطور که برای خیلی از مسائل درمانی وجود دارد برای رهایی از شوره سر باید از شامپوضد شوره استفاده کرد.

شوره سر چیست؟

به پوست اندازی پوست سر و ایجاد خارش موها و ناراحتی در سر که همراه با پوسته های سفید و گاها زرد رنگ هستند و ممکن است بین 20 تا 30 روز و گاها بیشتر طول بکشد شوره سر می گویند.

 

بهترین شامپو برای شوره سر

چه عواملی باعث ایجاد شوره سر می شود؟

شوره سر به انواع مختلفی از علل احتمالی مرتبط با بهداشت فردی، رژیم نامناسب غذایی می باشد عوامل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد این وضعیت پوست شود، مهم است که توجه داشته باشید که علت واقعی شوره سر در واقع یک قارچ مخمر به نام مالاسزایا گلووبا می باشد. این قارچ از پوست سر و روغن پوست سر تغذیه می کند.
علل بوجود آمدن شوره سر
شوره سر به دلایل بسیاری می تواند بوجود بیاید مانند:
• نداشتن برنامه تغذیه ای نامناسب
• استرس و ناراحتی و داشتن دلهره
• حساس بودن به وضعیت آب و هوایی سرد و یا گرم
• بالا بودن چربی پوست سر به طوری که وقتی چربی سر بالا باشد مسلما جذب کثیفی و آلودگی نیز بیشتر می شود.
• مصرف بیش از اندازه لوازم آرایشی برای مو که این امر باعث برهم زدن تعادل هورمونها و در نتیجه باعث شوره سر می شود.

از بین بردن شوره سر

درمان شوره سر

این مساله می تواند برای هر کس خوشایند و امیدوارکننده باشد که بفهمد و بداند برای همیشه از شر این معضل بزرگ رهایی یافته است و حاضر است هر کاری رو انجام بدهد تا از شوره سر خلاصی یابد، حالا ببینیم که برای از بین رفتن شوره سر باید چه موادی وارد بدن می شوند و چه کمبود هایی جبران می شوند.


به طور کلی اکثر شامپوهای ضد شوره استاندارد دارای مکانیزم هماهنگ و ترکیباتی یکسان هستند که می توانند این شوره را از بین ببرند به عنوان نمونه :
• یکی از دلایل بوجود آمدن شوره سر وجود قارچ ها در بدن هستند که این مشکل با "عنصر روی" و "قطران زغال سنگ"می تواند مرتفع شود.
• وقتی چربی سر افزایش یابد مسلما در ایجاد شوره سر موثر است پس برای تنظیم چربی سر از "سولفید سلنیوم" استفاده کرد.
• گاها دیده ایم که بعضی از شامپوها قدرت کافی را در از بین بردن شوره سر ندارند که این علت در نداشتن " کتوکونازول" یا همان ضد قارچ معروف می باشد.
وجود این عناصر مهم در هر شامپو ضد شوره ای می تواند طوری عمل کند که دیگر نگران شوره سر نباشید.

درمان شوره سر


در هیاهو و شلوغی بازارهای موجود که پر شده است از اجناس تقلبی و بی کیفیت، پیدا کردن وسایل بهداشتی و آرایشی کار بس دشوار و پیچیده ای به نظر می آید چرا که باید با دقت لازم انجام شود چون که استفاده از وسایل تقلبی علاوه بر اینکه می تواند منجر به از بین رفتن سلامتی فرد شود ممکن است باعث از بین رفتن انگیزه و امید در فرد شود چرا که قطعا شنیده یا دیده اید که فردی با استفاده از اجناس تقلبی آرایشی، علاوه بر اینکه به سلامتی خود صدمه زده است، زیبایی خود را نیز از دست داده و دچار افسردگی و ناراحتی شده است.


پس بهتر است با اعتماد به شرکت ها و برند های صاحب سبک که دارای پیشینه طولانی در زمینه تولید لوازم بهداشتی، آرایشی و خصوصا در زمینه تولید شامپو ضد شوره  هستند، سلامتی را برای خود و خانواده مان تضمین کنیم.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: شوره سر , درمان شوره , ,

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید