تاریخ : پنج شنبه 16 اسفند 1397
نویسنده : سهند فرهادی

روش های طبیعی از بین بردن تیرگی زیر بغل، آرنج و کشاله ران

اگر از تیرگی قسمت های مختلف اندام خود رنج می برید و از پوشیدن لباس های که باعث نشان دادن این قسمت ها می شود رنج می برید ، لازم نیست که این خجالت زدگی را تا پایان عمر همراه خود داشته باشید با چند راهکار ساده می توانید به رفع این سیاهی ها کمک کنید.

یک عامل سفید کننده طبیعی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. خواص اسیدی، ضد باکتری و ضد عفونی کننده در برخی از سبزیجات و میوه ها به آنها اجازه می دهد تا به طور طبیعی پوست را روشن کنند. سیب زمینی، خیار می تواند به حذف پوست تیره بدن از جمله زیر بغل، کشاله ران ها، آرنج و زانو ها  کمک کند.

رفع تیرگی
سیب زمینی
به اندازه کافی سیب زمینی ها را تکه تکه کنید و برش های آن را در منطقه تیره شده بدن بگذارید. می توانید برخی از سیب زمینی ها را برای خواص بهتر آن رنده کنید. پنبه ی را به آب سیب زمینی آغشته کنید و آن را روی تیرگی ها به مدت 10 دقیقه قرار دهید و بعد محل را شست و شو دهید.

خیار
همان اقداماتی که با سیب زمینی انجام دادید، می توانید با برش های خیار در منطقه تیره شده انجام دهید. خیار را حلقه حلقه کنید و آن را به صورت دورانی به نواحی بکشید و یا می توانید از آب خیار با چند قطره آب لیمو و زردچوبه به صورت یک اسپری برای این نواحی استفاده کنید. نیم ساعت بعد از اسپری کردن روی محل آن را شستشو دهید.

درمان تیرگی زیر بغل
لیمو
برش های تکه ای از لیمو در منطقه تاریک سلول های مرده پوست را حذف می کند و پوست را روشن می کند. در صورت لزوم، مقدار کمی ماست چکیده، و عسل را به آب لیمو اضافه کنید تا خمیری بدست آید و آن را روی محل قرار دهید تا 10 دقیقه باقی بماند و بعد شستشو دهید.

درمان تیرگی با لیمو

روغن زرده تخم مرغ
به آرامی روغن زرده تخم مرغ را در ناحیه تیره پوست ماساژ دهید و در صورت تمایل درطول شب بگذارید در این ناحیه بماند. امگا 3 در روغن تخم مرغ، اپیدرمی (سلول های پوستی جدید) را ترمیم می کند و پوست را صاف و روشن می کند. صبح با یک شستشو دهنده مناسب بدن خود را شستشو دهید.  

روغن زرده تخم مرغ

شیر
ویتامین ها و اسید های چرب در شیر به روشن شدن پوست تیره کمک می کند. یک قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق چایخوری کدو رنده شده و یک قاشق غذاخوری ارد سفید را روی پوست بمالید، بگذارید 15 دقیقه با آب سرد شستشو داده شود. با این عملکرد پوست نرم تر و عاری از سلول های مرده می شود.  

روشن کننده پوست

سرکه
سرکه یکی دیگر از موادی است که می تواند برای تیرگی این نواحی استفاده شود، آرد برنج را با سرکه مخلوط کنید سپس این خمیر را بر روی سیاهی زیر بغل بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید. سعی کنید 2 با در هفته این کار را تکرار کنید.

سرکه سیب روشن کننده تیرگی پوست

استفاده از مرطوب کننده:مرطوب کننده مهم ترین چیزی است که می توانید برای جلوگیری یا درمان تیرگی های بدن انجام دهید این به همین امر است که حداقل دو بار در روز این نواحی را مرطوب کنید.

مرطوب کننده بدن


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید